دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین چیست ؟

دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین چیست ؟

یکی از جمله سوالاتی که اکثر رانندگان برایشان پیش می آید این است که دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین شان چیست؟ و چه راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا دلیل و راهکار این موضوع را بررسی کنیم .

همانطور که میدانید آب به عنوان یکی از اصلی ترین عنصر حیاتی برای کنترل دما و حرارت موتور ماشین می باشد . زیرا وقتی ماشین شروع به حرکت می کند درجه ی موتور ممکن است حتی به 500 درجه هم برسد و این آب رادیاتور ماشین است که باعث خنک شدن موتور خودرو در هنگام رانندگی می شود.و از بروز مشکلات جدی به موتور ( از جمله سوختن واشر سرسیلندر ) جلوگیری می نماید . پس هرگز نباید مقدار آن از حد معمول کمتر شود . و توصیه می شود که هر چند روز یکبار آب رادیاتور ماشین را چک نمایید.

دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین چیست ؟

دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین میتواند چندین عامل داشته باشد که به آنها اشاره خواهیم کرد:

1_ تبخیر شدن آب رادیاتور

تبخیر شدن آب رادیاتور ممکن است به 2 دلیل اتفاق بیفتد:

_ نشتی و یا سوراخ در رادیاتور

_ ایرادات فنی موتور

دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین چیست ؟

2_ خراب بودن فن رادیاتور

وقتی فن رادیاتور خراب باشد نمیتواند به درستی موتور را خنک نماید و این بالا بودن درجه ی حرارت موتور باعث تبخیر شدن آب رادیاتور میشود .

3_ استفاده نکردن از ضد یخ

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث کم شدن آب رادیاتور می شود، استفاده نکردن از ضد یخ می باشد. وجود ضد یخ در آب رادیاتور باعث میشود وقتی آب رادیاتور در معرض موتور خودرو قرار گرفته و باعث خنک شدن آن میشود .خود آب رادیاتور تبخیر نشود . پس حتما به این نکته توجه کنید که از ضد یخ مناسب و استاندارد برای خودرویتان استفاده نمایید .

سوراخ و یا نشتی منبع رادیاتور

سوراخ و یا نشتی منبع رادیاتور میتواند به دلایل زیر باشد :

_ نشتی از شلنگ ها و اتصالات

_ خرابی درب رادیاتور

_ خرابی منبع انبساط

_ خرابی رادیاتور بخاری

_سوراخ شدن رادیاتور

هرکدام از موارد بالا باعث تبخیر شدن  و کم شدن آب رادیاتور  میشود که برای جلوگیری از این موضوع حتما برا تعمیرات تخصصی هیوندای در رشت به نمایندگی هیوندای که توسط برادران فرخنده اداره میشود سر بزنید تا کارشناسان فنی کلینیک تخصصی ماشین برادران فرخنده با دقت رادیاتور ماشین را چکاپ نمایند. و  در اسرع وقت مبادرت به تعمیر و یا تعویض آن نمایند .

ایرادات فنی موتور

هر کدام از موارد بالا که گفته شد مربوط به ایرادات خود رادیاتور بود . اگر هر کدام از موارد بالا که به آن اشاره کره ایم مشکلی نداشته باشند حتما خود موتور مشکلی دارد که باید بررسی و تعمیر بروی آن انجام شود.

از جمله مشکلات فنی موتور که باعث تبخیر ویل نشتی آب رادیاتور می شود شامل :

1_ خرابی واتر پمپ

وظیفه ی واترپمپ گردش آب رادیاتور به سیستم خنک کننده ی موتور است و اگر این قطعه به درستی کار نکند باعث نشتی آب رادیاتور خواهد شد .

دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین چیست ؟

2_ خرابی واشر یا اورینگ منیفولد هوا

خرابی واشر یا اورینگ منیفولد هوا باعث میشود آب رادیاتور  وارد موتور شده و با بنزین در محفظه ی احتراق شروع به سوختن و تبخیر شدن نماید .

3_ خرابی ترموستات

یکی از دلایل بخار شدن آب رادیاتور ترموستات است .اگر ترموستات خراب باشد و بسته بماند باعث میشود موتور  جوش آورده و آب رادیاتور تبخیر شود .

4_  خراب و یا مستهلک شدن بوش سیلندر

5_ ترک خوردن بلوک موتور

دلیل کم کردن آب رادیاتور ماشین چیست ؟

6_ خراب و یا فرسوده شدن واشر سرسیلندر

اگر هرکدام از مواردی که در بالا گفته شد برای خودرویتان اتفاق افتاد پیشنهاد میکنیم که اگر متخصص نیستید خودتان قطعه ای را تعمیر و یا تعویض ننمایید و حتما خودرویتان را به نمایندگی کیا در رشت برده و بگذارید توسط کارشناس فنی خبره بررسی و تعمیر و یا تعویض قطعات انجام شود. تا خیالتان از بابت بی عیب و نقص بودن ماشینتان راحت و آسوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *