سرویس دوره ای کولر ماشین چه زمانی است ؟

سرویس دوره ای کولر ماشین چه زمانی است ؟

اگر شما هم مالک خودرو خارجی هستید و به سرویس ماشین خود بسیار اهمیت می دهید ، پس به خوبی می دانید که تمامی قطعات و قسمت های ریز و درشت وسیله نقلیه شما به بازرسی و سرویس های دوره ای نیاز دارند . یکی از مهم ترین بخش های هر خودرو ، کولر ماشین است . آیا میدانید که سرویس دوره ای کولر ماشین چه زمانی است ؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم .

سرویس دوره ای کولر ماشین چه زمانی است ؟

در فصل تابستان همه ی کسانی که با ماشین در رفت و آمد هستند به دلیل گرمای هوا و رطوبت بسیار بالا در استان گیلان از تهویه مطبوع اتومبیل بسیار استفاده می کنند و این تنها مخصوص به فصل گرم سال نمیشود بلکه در فصل های پاییز و زمستان ، نیاز دارید که سیستم گرمایشی را روشن کنید زیرا هوا خنک تر می شود و سرمایی که در بیرون وجود دارد نیاز به گرمایشی متناسب در داخل اتومیبل است . برای اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما برای گرم نگه داشتن داخل اتومبیل در طول زمستان آماده است ، زمان آن رسیده است که یک بازرسی از تهویه مطبوع ماشین خود انجام بدهید .و یا بالعکس اگر در فصل پاییز و زمستان از سیستم گرمایشی ماشین استفاده می کنید باید در پایان فصل حتما یک سرویس کلی از کولر ماشینتان داشته باشید .

اما کجا میتوانید این خدمات را با اطمینان خاطر انجام دهید تا دیگر نیاز به پیگیری مجدد نباشید ما به شما پیشنهاد میدهیم که برای انجام خدمات سرویس و تعمیرات تخصصی کیا در رشت ، می توانید بر روی تجربه و مهارت های فنی تکنسین ها و تعمیرکاران ما در کلینیک تخصصی برادران فرخنده که زیر نظر مهندس مجید و مجتبی فرخنده میباشد ، حساب کنید . ما یک تیم تخصصی در نمایندگی هیوندای و کیا در رشت و استان گیلان هستیم و کنارتان خواهیم بود تا ماشین خود را در هر زمان که بخواهید ، بررسی نماییم .

چرا کولر ماشین به سرویس دوره ای نیاز دارد؟

در هنگام روشن کردن کولر و یا بخاری ماشین سیستم کولر و تهویه اتومبیل دائماً در معرض گرمای دریافتی موتور ، و ورود خاک و گرد و غبار به داخل سیستم و ارتعاشات قطعات و ذرات معلق آلاینده قرار دارد . این عوامل نوعی فشار بر روی ماشنتان هستند و اگر بسیار شدید باشند و شما به سرویس دوره ای توجهی نداشته باشید ، می توانند باعث ایجاد ترک های کوچک شوند یا اتصالات را از بین ببرند و حتی به جریان گاز مبرد ، نشت یابند .

بنابراین باید برنامه ریزی کنید که سیستم تهویه مطبوع ماشین تان به موقع سرویس دهی شود  تا از بروز مشکل جدی خودداری کنید . پیشنهاد میکنیم حداقل یک بار در سال ، برای سرویس کولر ماشین برنامه ریزی داشته باشید . برخی از کارشناسان فنی ماشین در مرکز تعمیرات هیوندای در رشت ، ممکن است سالی دو بار را برای این نوع خدمات توصیه کنند ، زیرا با تغییر فصل و استفاده مداوم از سیستم تهویه ممکن است نیاز به یک چک آپ کلی باشد تا دچار بروز مشکلات جدی برای ماشینتان نشود .

سرویس دوره ای کولر ماشین چه زمانی است ؟

به عقیده مهندسان نمایندگی کیا در رشت ، بهترین زمان برای سرویس کولر ماشین ، در فصل پاییز ، پس از پایان گرمای تابستان و قبل از فرا رسیدن زمستان است ؛ دومین زمان مناسب ، در اوایل بهار و یا اسفند ماه و قبل از هجوم موج گرمای هوا می باشد .  و این چک آپ ماشین باعث میشود تا ماشینتان مصرف سوخت کمتری داشته باشد و همچنین خودرویتان سازگار با محیط زیست خواهد بود و استفاده از خودرو برای شما و سرنشینان بسیار راحت تر خواهد بود و احساس آرامش از یک رانندگی فوق العاده را برایتان فراهم خواهد آورد .

نکته مهم:

با پیشرفت قطعات رایانه ای در وسایل نقلیه امروزی ، روش های سنتی سرویس کولر تقریباً منسوخ شده است . از آنجا که سیستم های تهویه مطبوع خودروها بسیار پیچیده تر از گذشته هستند ، حتماً به کمک یک تکنسین ، خدمات معتبر را دریافت کنید . ما در امداد هیوندای در رشت آماده ارائه سرویس های دوره ای  برایخودروی کیا و خودروی هیوندای همراهتان هستیم تا بهترین سرویس را دریافت کنید .

تهویه هوا یا کولر ماشین چگونه کار می کند؟

سیستم تهویه مطبوع ماشین شما از پنج قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • مبرد (یک گاز است)
  • کمپرسور (که حاوی مبرد است)
  • کندانسور
  • گیرنده
  • دریچه انبساط حرارتی
  • سیم پیچ تبخیر

هنگامی که سیستم تهویه هوا فعال می شود ، مبرد (گاز) به سمت کندانسور حرکت می کند . هوای تازه از محیط بیرون از کندانسور عبور می کند ، و باعث می شود دمای گاز کاهش یابد و به یک مایع تبدیل شود . این مایع قبل از رسیدن به شیر انبساط حرارتی ، از گیرنده ، که ناخالصی ها را از بین می برد ، عبور می کند . دریچه این امکان را می دهد تا با تنظیم جریان مایع ، دما کنترل شود . سپس مایع با عبور از سیم پیچ های تبخیر ، به بخار تبدیل می گردد ، که متعاقباً به عنوان هوای خنک به داخل کابین دمیده می شود . مبرد تا این لحظه دوباره به یک گاز تبدیل شده و به کمپرسور باز می گردد تا این روند دوباره و دوباره انجام شود .

سرویس دوره ای کولر ماشین چه زمانی است ؟

تهویه مطبوع ماشین چه موقع به شارژ گاز مبرد نیاز دارد؟

قاعده کلی این است که تهویه مطبوع وسیله نقلیه شما هر دو سال یکبار نیاز به شارژ مجدد گاز مبرد دارد . ولی این قاعده کلی نمی باشد که حتما باید هر دو سال شارژ شود . بصورت کلی هر زمان که گاز مبرد خالی شود میتوانید آن را شارژ کنید ، اما حتما سالی دو بار و با تغییر فصل برای چک آپ ماشینتان را به تکنسین های نمایندگی هیوندای در رشت نشان دهید . این یکی از مهم ترین خدمات برای سرویس کولر ماشین تان خواهد بود . البته این سیستم تهویه ای و خنک کننده به سایر بازرسی ها نیز نیاز دارد .

یکی از خدمات سرویس کولر ماشین ، بررسی فیلترها برای حذف آلاینده ها و باکتری ها ، ضد عفونی کردن سیستم تهویه مطبوع و ایجاد یک محیط تمیز داخل کابین خودرو است . نادیده گرفتن باکتری هایی که در سیستم تهویه مطبوع ماشین ایجاد می شود ، می تواند تأثیر منفی بر آلرژی ها داشته باشد .

قیمت سرویس کولر ماشین در رشت چقدر است؟

حفظ سیستم تهویه مطبوع وسیله نقلیه ، بسیار منطقی است ؛ این خدمات سرویس دهی در هر شهر ، قیمت و تعرفه خود را دارد . ما به عنوان مرکز تخصصی خدمات هیوندای و کیا در رشت و استان گیلان ، سرویس های دوره ای باکیفیت و تضمین شده را برای مالکان این خودروها ارائه می دهیم و قیمت ها نیز رقابتی هستند .

مهم ترین خدمات سرویس دوره ای کولر ماشین به صورت زیر می باشد:

  • بررسی کارکرد تهویه هوا
  • بررسی و تعویض فیلترها
  • شارژ گاز مبرد در کولر

اگر در مورد سرویس خودرویتان و یا ایرادات ماشینتان سوالی دارید میتوانید با کارشناسان ما ارتباط گرفته و بهترین خدمات را دریافت نمایید . ما در کنار شما هستیم تا لذت سفرهای جاده ایی تان را دوچندان نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *