دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای – قسمت دوم

دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای

در قسمت اول مطلبی با عنوان تعویض فیلتر های خودرو کیا و هیوندای درباره دو فیلتر هوا و فیلتر کابین خودرو و اهمیت تعویض آنها صحبت کردیم . در ادامه این مبحث ، به دلایل تعویض فیلتر سوخت و فیلتر روغن خواهیم پرداخت ، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

فیلتر سوخت

همانطور که میدانید فیلتر بنزین یا فیلتر سوخت ، سومین فیلتر مهم در خودروهای هیوندای و کیا  است . این فیلتر از قسمت های داخلی خودرو در برابر ناخالصی هایی که با سوخت وارد می شود محافظت می کند . فیلترهای سوخت در خودروهای بنزینی ، با فیلترهای سوخت خودروهای دیزلی متفاوت است . در خودروهای بنزینی ، این فیلترها فقط ناخالصی های سوخت را از بین می برند . فیلترهای سوخت در خودروهای دیزلی ، نه تنها برای فیلتراسیون ، بلکه برای جلوگیری از خوردگی نیز ضروری هستند . فیلترهای سوخت با محافظت از انژکتورهای سوخت خودرو ، عمر خودرو را افزایش می دهند .

دلایل تعویض فیلتر سوخت در خودرو چیست؟

ماشین را در وضعیت خوبی نگه می دارد

اگر فیلترهای خودرو را تعویض نکنید ، ناخالصی هایی که با سوخت وارد می شوند می توانند باعث خوردگی موتور ماشین شوند . بنابراین برای سالم نگه داشتن هر قسمت از خودرو ، تعویض به موقع فیلترهای بنزین ، ضروری است .

گرفتگی فیلتر ، عملکرد موتور را ضعیف می کند

تعویض فیلتر مسدود شده به بهبود شتاب خودرو کمک می کند . پس پمپ بنزین ، نیازی به صرف توان بیشتر برای کشیدن سوخت ندارد . در نتیجه می توانید به آرامی وسیله نقلیه خود را روشن کنید .

برای اطمینان از اینکه فیلتر بزنین ماشینتان تمیز است یا خیر میتوانید به  نمایندگی هیوندای در رشت و یا امداد کیا در رشت بروید و از کارشناسان فنی موجود در این کلینیک که توسط مهندس مجتبی فرخنده ، مهندس مجید فرخنده اداره می شود بخواهید تا فیلتر های ماشینتان را بررسی کرده و در صورت لزوم اقدام به تعویض فیلتر ها نمایند .

فیلتر روغن

روغن برای اطمینان از عملکرد روان خودروهای هیوندای و کیا بسیار مهم است . با این حال ، ناخالصی های موجود در روغن برای وسیله نقلیه شما خطرناک است و می تواند عمر ماشینتان را کاهش دهد . به همین دلیل بازرسی از فیلتر روغن ، ضروری است . و این کار باید توسط یک متخصص بازبینی و تعویض شود .

فیلترهای روغن نوعی فیلتر برای خودرو هستند که موتور خودروی شما را روغن کاری کرده و ناخالصی ها را در حین کار موتور فیلتر می کند . یک فیلتر روغن کارآمد ، مسافت های پیموده شده توسط خودرو را راحت تر و عملکرد آن را روان تر میکند .

توصیه می شود هر بار که برای تعویض روغن به نمایندگی های هیوندای و یا کیا می روید فیلترهای روغن را تعویض کنید . این کار را به کارشناسان و تعمیرکاران ما بسپارید . ما در مرکز نمایندگی کیا در رشت و امداد هیوندای در رشت ، بهترین تیم را برای ارائه خدمات داریم تا با خیالی آسوده یک سفر دورن شهر یا بیرون شهری را در کنار خانواده و عزیزان خود داشته باشید و لذت یک رانندگی خوب را کاملا حس کنید .

دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای – قسمت دوم

دلایل تعویض فیلتر روغن در خودرو چیست؟

موتور را از سایش و خراب شدن ، نجات می دهد

فیلتر مسدود شده اجازه نمی دهد روغن کافی به اجزای خودرو برسد . این حالت ، باعث افزایش اصطکاک و گرما می شود و منجر به فرسودگی قطعات خودرو خواهد شد . تغییر این فیلترهای خودرو باعث می شود تا روغن تمیز کافی در آنها جریان یابد و در نتیجه از موتور خودروی شما در برابر اصطکاک محافظت می کند .

مسدود شدن فیلتر ، روغن تازه را نیز آلوده می کند

زمانی که برای تعویض روغن اقدام می کنید ، تعویض فیلتر روغن ، ضروری است . اگر روغن تازه ای که از فیلتر مسدود شده عبور می کند ، بدون تغییر باقی بماند ، کثیف تر شده و آلودگی ها در وسیله نقلیه شما جمع می شود .

کاهش آلودگی هوا

عدم تعویض فیلترهای مسدود شده روغن ، منجر به تجمع روغن کثیف و هیدروکربن ها در مناطق اطراف موتور خودرو می شود . انتشار این هیدروکربن ها همراه با دود ، برای ریه ها و محیط زیست بسیار مضر است .

کلام آخر

خودروها برای عملکرد مناسب ، به ترکیب مناسبی از سوخت و هوا نیاز دارند . به همین دلیل است که فیلترهای خودرو برای هوا و سیالات ، جزء حیاتی خودرو هستند . برای مالکان انواع خودرو کیا و هیوندای ، تعویض این فیلترهای خودرو در فواصل زمانی معین ضروری است .

بی توجهی به این فیلترها نه تنها سلامت همه اجزای یک خودرو را مختل می کند ، بلکه برای سلامتی شما و سایر مسافران خطرناک است .ما به شما پیشنهاد می دهیم که خودروی خود را در فواصل زمانی منظم به تعمیرگاه خودرو هیوندای در رشت و استان گیلان برده و خدمات تعویض انواع فیلتر ماشین را دریافت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *