دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای – قسمت اول

دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای - قسمت اول

مانند هر خودروی دیگر ، تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای نیز برای تصفیه و دفع ناخالصی ها ، قبل از اینکه به وسیله نقلیه آسیب برسانند ، ضروری هستند . عدم تعویض فیلتر خودرو ، به قطعات حیاتی خودرو آسیب جدی وارد می کند . فیلترهای تمیز ، تنها راه حل برای جلوگیری از چنین مشکلاتی است .

یک وسیله نقلیه دارای چهار نوع فیلتر است . این مطلب تخصصی ، شما را با انواع فیلترهای خودرو و دلایل تعویض آنها آشنا می کند . نکته بسیار مهم این است که هرگز خودتان فیلترهای ماشین را عوض نکنید ، زیرا این کار بسیار حساس است و قطعاً باید توسط یک مکانیک باتجربه در مرکز نمایندگی کیا در رشت تعویض شود . تعمیرات ماشین کیا در رشت و تعمیرات ماشین هیوندای در رشت و استان گیلان زیر نظر بهترین تکنسین ها و تعمیرکاران انجام می گیرد ، پس خیالتان از بابت خدمات باکیفیت راحت باشد .

ما تصمیم گرفته ایم این بحث مهم را در دو قسمت به شما عزیزان ارائه بدهیم . در قسمت اول مقاله شما با دو فیلتر هوا و فیلتر کابین خودرو آشنا می شوید و در بخش دوم مقاله ، فیلتر سوخت و فیلتر روغن را بررسی خواهیم کرد

انواع فیلترها در خودرو

یک خودرو دارای چهار فیلتر اصلی است ؛ یعنی فیلتر هوا ، فیلتر کابین ، فیلتر سوخت و فیلتر روغن . همه این چهار فیلتر نه تنها به عنوان یک مانع محافظ برای اتومبیل عمل می کنند ، بلکه سلامت و ایمنی سرنشینان را نیز تضمین خواهند کرد . اگر به موقع فیلترها را تعویض نکنید ، نمی توانند از وسیله نقلیه در برابر گرد و غبار یا اصطکاک محافظت کنند .

انواع فیلترهای مورد استفاده در خودروها در قسمت زیر آورده شده است :

1_ فیلتر هوا

همانطور که انسان ها برای داشتن زندگی سالم به هوای پاک نیاز دارند ، خودروها نیز برای عملکرد مناسب به هوای تمیز نیاز دارند . فیلترهای هوا حکم بینی انسان را دارند و از ورود ناخالصی ها به موتور خودرو جلوگیری می کنند .

انواع فیلتر هوا

صفحات فیلتر هوا از مواد قابل تنفس و غیر سمی و غیر مضر ، مانند پنبه ، کاغذ یا فوم ساخته می شوند . فیلتر هوا خودرو در اشکال مختلف دایره ای ، پانلی یا صفحه ای و استوانه ای موجود هستند .

فیلتر هوا در خودرو ، ذرات گرد و غبار ، گرده ها ، شن ریز و حشرات را که ممکن است همراه با هوا وارد ماشین شوند ، به دام می اندازد . فیلترهای هوا با فیلتر کردن این ناخالصی ها به شما اطمینان می دهند که مقدار مناسبی از هوا و سوخت وارد موتور خودرو می شود . اگر به هر دلیلی فیلتر هوا مشکل پیدا کرد باعث می شود دیواره های سیلندر موتور آسیب بینند و موتور خودرو نمیتواند به درستی به کار خود ادامه دهد .

دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای - قسمت اول

دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای چیست؟

  • کمک به خودرو برای ورود هوای تمیز
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
  • بهبود عمر موتور
  • صرفه جویی در سوخت

اگر فیلترهای هوا آسیب دیده باشند می توانند مستقیماً بر سیستم اگزوز خودرو تأثیر بگذارند . در خودروهای مدرن ،مانند هیوندای و کیا چشمک زدن چراغ چک موتور در داشبورد ، نشان دهنده ی این موضوع است که زمان تعویض فیلتر هوای خودروی شما فرا رسیده است . تعویض فیلترهای هوا باعث نجات موتور و همچنین محیط زیست می شود .

ذرات ریز مانند شن یا دانه های گرده می توانند آسیب زیادی به قطعات موتور خودرو وارد کنند . تعمیر این قطعات می تواند بسیار گران تمام شود . با این حال ، می توانید با تعویض منظم فیلترهای هوا از همه قطعات محافظت کنید . فیلتر کثیف هوا در خودرو ، ترکیب مناسب هوا و سوخت را در موتور محدود می کند . این باعث کاهش شتاب شده و فشار زیادی به موتور وارد می کند . تعویض فیلتر هوا باعث می شود که هوای تمیز به خوبی با سوخت ترکیب شود و در نهایت باعث افزایش بهره وری و شتاب سوخت می شود .

اگر می دانید که باید فیلتر هوا را تعویض کنید ، کارشناسان ما در با ارائه خدمات هیوندای و کیا در رشت و استان گیلان ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند .

2_ فیلتر کابین

فیلترهای کابین ، نوعی فیلتر هوا هستند که در فضای داخلی خودرو وجود دارند . این وسیله ، با هدف فیلتر کردن هوای عبوری از تهویه مطبوع ، عمل می کند . ناخالصی هایی مانند گرد و غبار ، گرده ، حشرات ، زباله ها و سایر ذرات معلق در هوا ، با این فیلتر ، حذف می شوند .

معمولاً این فیلترهای خودرو ، مستطیل شکل هستند و از کاغذ یا مواد فیبری برای به دام انداختن ناخالصی ها ساخته می شوند . پس از مدتی مشخص ، این فیلترها نیز نیاز به تعویض دارند .

دلایل تعویض فیلتر خودرو کیا و هیوندای - قسمت اول

دلایل تعویض فیلتر کابین در خودرو چیست؟

مسائل بهداشتی

بی توجهی به تمیز بودن فیلتر کابین ، به معنای به خطر انداختن سلامتی سرنشینان ماشین است . هنگامی که تهویه خودرو را روشن می کنید ، هوای آلوده وارد کابین می شود و ممکن است باعث مشکلات شدید ریوی یا مشکلات سلامتی گردد . با تعویض فیلترهای کابین ، هوایی که تنفس می کنید تازه و تمیز است .

بهبود طول عمر تهویه خودرو

فیلترهای مسدود شده ، جریان هوا را قطع می کنند . با تعویض آنها ، جریان هوا به حداکثر می رسد و کیفیت تهویه مطبوع خودرو بهبود می یابد .

عدم وجود بوی نامطبوع

بوی نامطبوع نشانه نیاز به تعویض فیلترهای کابین است . با تعویض آن ها در فواصل منظم ، می توانید از بوی بد ناشی از گرفتگی فیلترهای کابین جلوگیری کنید . این کار را میتوانید هر زمان که به نمایندگی هیوندای در رشت رفتید از کارشناسان کلینیک تخصصی برادران فرخنده بخواهید که به صورت رایگان فیلتر کابین خودرویتان را بازرسی نمایند تا اگر نیاز به تعویض بود برایتان تعویض نمایند .

اجتناب از مشکلات دید و ایمنی

گرفتگی فیلتر کابین ، جریان هوا را در خودروی شما دشوار می کند . این حالت باعث ایجاد مشکل در هنگام مه زدایی شیشه ماشین نیز می شود .

این مطلب ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *