راهکارهای نگهداری از تسمه های خودرو

راهکارهای نگهداری از تسمه های خودرو

هیچ کس دوست ندارد که مشغول تعمیر ماشین خود شود و گرفتار قطعاتی شود که از آنها سر در نمی آورد ؛ این کار بسیار وقت گیر ، ناخوشایند و گران قیمت است . یکی از جنبه های مالکیت خودرو ، تعمیر و نگهداری منظم است و بهترین راه برای انجام این کار ، اقدامات پیشگیرانه است . موتور وسیله نقلیه شما دارای اجزای متعددی است که کمک می کنند عملکردهای مختلف در خودرو انجام گیرد . هر یک از این اجزا برای کارکرد موثر وسیله نقلیه شما مهم هستند و اگر یکی از قطعات خراب شود ، عملکرد کلی وسیله نقلیه شما تا حدی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت . بهترین راهکار نگهداری از تسمه های خودرو ، این است که خودروهای خود را به کارشناسان مجرب در نمایندگی ها ببرید تا از هر نظر بررسی شوند . تا خیالتان از بابت رانندگی با ماشینتان راحت باشد . در ادامه به مهم ترین نشانه های خرابی تسمه های ماشین می پردازیم .

اهمیت تسمه ها در خودرو چیست؟

اکثر وسایل نقلیه مدرن ، دارای دو تسمه هستند ؛ تسمه مارپیچ خودرو ، از طریق موتور ، قدرت را به چندین جزء کلیدی از جمله سیستم های تهویه هوا ، دینام و پمپ فرمان انتقال می دهد . بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه شما ، تسمه سرپانتین به پمپ آب نیز متصل می شود . از سوی دیگر ، تسمه تایم ، همان چیزی است که عملکرد میل لنگ و میل بادامک را هماهنگ می کند . این چیزی است که باعث می شود سوپاپ های موتور ماشین به طور هماهنگ کار کنند و به موتور کمک می کند تا همانطور که طراحی شده است کار کند .

راهکارهای نگهداری از تسمه های خودرو

تعمیر و نگهداری منظم خودرو و مراقبت و نگهداری از تسمه های خودرو ، برای سلامت کلی وسایل نقلیه شما بسیار مهم است . اگر هر یک از تسمه های وسیله نقلیه شما خراب یا فرسوده شود ، می تواند منجر به آسیب کامل موتور ، پمپ فرمان و دینام شود . عدم بررسی و نگهداری منظم تسمه ها منجر به آسیب های گسترده ای می شود که در نهایت ، به تعمیرات گران قیمت نیاز خواهد داشت .

چگونه بفهمیم تسمه های خودروی ما کهنه یا فرسوده شده اند ؟

وقتی تسمه‌های ماشین شروع به فرسوده شدن می‌کنند ، ترک می‌خورند یا لعاب دار و براق می‌شوند و قسمت‌های لاستیکی آنها شروع به کنده شدن می‌کنند ، این علایم نشان دهنده این است که تسمه به پایان عمر خود نزدیک شده است . یک تسمه از کار افتاده صدای سوت زدن دارد یا هنگام حرکت ، لیز می خور د، ناهماهنگ می‌شود یا با مایعات ، آلوده می‌شود ، و همه اینها به این معنی است که باید فوراً آن را تعویض کنید . در بدترین حالت ، تسمه خراب یا فرسوده ، قطع می شود و بر گشتاور تمام اجزای حیاتی موتور شما تأثیر می گذارد .

راهکارهای نگهداری از تسمه های خودرو

چند نکته اساسی برای نگهداری از تسمه های خودرو وجود دارد که باید بدانید تا طول عمر آنهارا افزایش دهید . در زیر نکات اساسی آورده شده است :

1_ شناسایی محل تسمه ها در ماشین

بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه ، محل دقیق تسمه ها ممکن است متفاوت باشد . بسیاری از تسمه های وسایل نقلیه مدرن ، در جلوی موتور قرار دارند .

2_ بررسی تسمه های بعد از  هر تعویض روغن

مکانیک های حرفه ای و متخصص در مرکز تعمیرات تخصصی هیوندای در رشت ، تسمه ها را در طول هر تعمیر و تعویض روغن بازرسی می کنند تا مطمئن شوند که آسیب قابل توجهی ببرای ماشینتان رخ نداده است .

3_ درست تراز شدن قرقره ها

در صورتی که تسمه وسیله نقلیه از روی قرقره لیز بخورد ، ماشین نمی‌تواند به آرامی کار کند و نیروی کافی به اجزای حیاتی موتور منتقل نمی‌شود و در نتیجه عملکرد ضعیفی دارد .

راهکارهای نگهداری از تسمه های خودرو

4_ بازرسی کِشنده و تسمه ها

کِشنده های ماشین برای تنظیم میزان کشش روی تسمه و اطمینان از ماندن آن روی قرقره ها عمل می کنند . اگر کِشنده ها شل باشند ، تسمه تایم ممکن است از قرقره خارج شود و برق قطعات متصل را قطع می شود .

5_ تعویض تسمه ها بعد از طی مسافت معین

تسمه های خودروی شما نیازی به تعویض منظم ندارند مگر اینکه کهنه شوند یا آسیب جدی دیده باشند . همچنین ، در صورتی که متوجه بیش از سه ترک در فضای دو سانتی متری بر روی تسمه وسیله نقلیه خود شدید ، وقت آن است که برای تعویض تسمه تایم برنامه ریزی کنید .

بهترین زمان برای تعویض تسمه های خودرو چه موقع است؟

هیچ قانون معینی در مورد تعویض تسمه های ماشین وجود ندارد . موقعیت تسمه ها در هر سری خودرو ، منحصر به فرد هستند و از یک وسیله نقلیه به وسیله دیگر ، و به طور خاص ، در سبک رانندگی شما متفاوت می باشند .

کارشناسان فنی خودرو در نمایندگی کیا در رشت ، به مشتریان توصیه می کنند که تسمه های موتور را به طور منظم بررسی کنند و به توصیه های تکنسین ها در مورد زمان تعویض تسمه عمل کنند . تا یک سفر امن و بک تجربه عالی از رانندگی با ماشین خود را داشته باشند . برای دریافت خدمات هیوندای و کیا در رشت و استان گیلان می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *