چگونه ترمز خودرو را تعمیر کنیم؟

چگونه ترمز خودرو را تعمیر کنیم؟

ترمز خودرو یکی از مهمترین سیستم‌های ایمنی خودرو است که برای کنترل حرکت خودرو و توقف آن در مواقع ناگهانی استفاده می‌شود . سیستم ترمز خودرو شامل چندین قطعه مختلفی مانند دیسک و صفحه ترمز ، کالیپر ترمز ، سیلندر ترمز و مایع ترمز است . هنگام فشار دادن پدال ترمز ، نیروی فشاری به سیستم ترمز اعمال می‌شود و باعث کاهش سرعت یا توقف خودرو می‌شود . همچنین ، ترمز خودرو برای کنترل حرکت خودرو در مسیرهای کوهستانی یا محیط‌های دارای شیب نیز استفاده می‌شود . در کل ، ترمز خودرو نقش حیاتی در ایمنی و کنترل حرکت خودرو دارد . با ما همراه باشید تا یادبگیریم که چگونه ترمز خودرو را تعمیر کنیم؟

اجزای ترمز خودرو ماشین هیوندای و کیا

اگر بخواهیم به طور کاملا تفکیک شده اجزای ترمز خودروی هیوندای و کیا را برایتان بگوییم شامل موارد زیر است :

چگونه ترمز خودرو را تعمیر کنیم؟

1_ دیسک ترمز

دیسک ترمز از قطعات اصلی ترمز خودرو است و در بخش جلویی ترمز قرار می گیرد . این قطعه در حین فشار دادن پدال ترمز ، باعث کنترل سرعت خودرو می شود.

2_ سیستم کالیپر ترمز

سیستم کالیپر ترمز در واقع قطعه ای است که برای فشار دادن پدال ترمز به کار می رود و بوسیله آن فشار ایجاد شده به دیسک ترمز منتقل می شود .

3_ پدال ترمز

پدال ترمز نیز از اجزای اصلی ترمز خودرو می باشد . با فشار دادن پدال ترمز ، فشار به سیستم ترمز منتقل می شود و از این طریق کنترل سرعت خودرو بدست می آید.

4_ سیستم هیدرولیک ترمز

سیستم هیدرولیک ترمز نیز در اجزای ترمز خودرو کیا و هیوندای حائز اهمیت است . این سیستم با استفاده از یک مایع خاص ، فشار را از پدال ترمز به سیستم کالیپر ترمز منتقل می کند .

5_ کابل ترمز

کابل ترمز نیز برای کنترل سیستم ترمز خودرو مورد استفاده قرار می گیرد . کابل ترمز به صورت مستقیم به سیستم کالیپر ترمز و پدال ترمز متصل می شود و فشار را به دیسک ترمز منتقل می کند .

6_ صفحه و کاسه ترمز

صفحه و کاسه ترمز نیز به عنوان قطعات جانبی در ترمز خودرو ماشین هیوندای و کیا حائز اهمیت است.  این قطعات برای کاهش اصطکاک بین دیسک ترمز و کالیپر ترمز مورد استفاده قرار می گیرند.

عوامل وجود مشکل در ترمز خودرو

ترمز خودرو یکی از مهمترین اجزای ایمنی خودرو است و هرگونه مشکل در ترمز می‌تواند خطرناک باشد . برخی از نشانه‌هایی که ممکن است برای وجود مشکل در ترمز خودرو نشان دهنده باشد عبارتند از:

_ طولانی بودن مسافت ترمز :

اگر توقف خودرو برای شما زمان بیشتری از آنچه که باید طول می‌کشد ، این ممکن است به دلیل وجود مشکل در ترمز باشد .

چگونه ترمز خودرو را تعمیر کنیم؟

_ صدای غیرعادی :

صدای بیش از حد پاره پاره شدن ، بوق زدن ، ورقه ورقه شدن یا بوی سوختن از ترمز ، ممکن است نشانگر وجود مشکل در ترمز باشد .

_ دسته ترمز :

اگر دسته ترمز سخت است و با مقاومت بیشتری همراه است ، ممکن است نشانگر وجود مشکل در ترمز باشد .

_ لرزش در زمان ترمز کردن :

اگر خودرو در زمان ترمز کردن لرزش دارد ، ممکن است به دلیل وجود مشکل در ترمز باشد .

_ کم شدن میزان روانی ترمز :

اگر میزان روانی ترمز کمتر از آنچه که باید است ، ممکن است به دلیل وجود مشکل در ترمز باشد. توجه داشته باشید که این تنها چند نمونه از نشانه‌های مشکل در ترمز خودرو هستند و برای تشخیص مشکل و اینکه چگونه ترمز خودرو را تعمیر کنیم؟ باید به یک متخصص فنی مراجعه کنید .

راههای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام ترمز ماشین

تعمیر و یا تعویض قطعات ترمز ماشین باعث جلوگیری از بروز خطرات جدی می شود پس این موارد را جدی بگیرید . در ادامه راهکارهایی برای تعمیر ترمز خودرو برایتان شرح می‌دهیم:

1_ تعویض سیال ترمز:

در صورتی که سیال ترمز به شکل مرتب تعویض نشود ، ممکن است باعث خرابی قطعات ترمز شود . بنابراین ، تعویض سیال ترمز می‌تواند از این خطرات جلوگیری کند .

2_ تعویض سیلندر ترمز :

سیلندر ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات ترمز خودرو است . اگر این قطعه با مشکل مواجه شود ، ممکن است ترمز خودرو کار نکند .

3_ تعویض پد ترمز :

پد ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات ترمز است و باید به شکل منظم تعویض شود . و بهتر است از پد‌های معتبر و با کیفیت استفاده شود و تعویض این قطعات حتما باید در جای مطمعن و قطعات اورجینال استفاده شود.

4_ تعویض روغن ترمز :

روغن ترمز نقش مهمی در کارکرد ترمز خودرو دارد و باید به شکل منظم تعویض شود . بهترین راهکار برای تعمیر ترمز خودرو ، پیشگیری از خرابی های آن است . برای این منظور باید به صورت دوره‌ای و در بازه‌های زمانی منظم ، ترمز خودرو توسط کارشناس فنی مربوطه بررسی شود و در صورت وجود هر گونه نشانه ای از خرابی ، به سرعت به نمایندگی هیوندای و یا نمایندگی کیا مراجعه کنید . زیرا ترمز خودرو بسیار حساس است و تعمیر و یا تعویض آن باید توسط تعمیرکاران مجرب در تعمیرگاه تخصصی کیا در رشت انجام شود .

چگونه ترمز خودرو را تعمیر کنیم؟

در تعمیرگاه تخصصی هیوندای کارشناسان فنی ابتدا علت مشکل را تشخیص می دهند . در صورتی که ترمز خودرو به شکل درست کار نکند ، برای تعمیر ترمز ، از شما مجوز می‌گیرد و در صورت تایید شما ، به تعمیر ترمز خودرو شما می‌پردازد . برای حفظ سلامت و ایمنی خودرو و تأمین کیفیت ترمز خودرو ، توصیه می‌شود تعمیر ترمز خودرو کیا را تنها در امداد کیا و امداد هیوندای که مجهز به سیستم های روز دنیا و کادری مجرب و قابل اعتماد است ، انجام دهید .

هزینه تعمیر ترمز خودروهای خارجی

هزینه تعمیر ترمز خودروهای خارجی می‌تواند بسیار متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند مدل و برند خودرو ، نوع مشکل ترمز ، قطعات مورد نیاز برای تعمیر و همچنین نرخ کاری تعمیرکار بستگی دارد . برای مثال ، تعویض سیستم ترمز ABS در یک خودروی خارجی می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد . برای دانستن دقیق‌تر قیمت ، بهتر است با کارشناسان فنی ما که خدمات هیوندای و کیا در رشت و استان گیلان را انجام می دهند تماس گرفته و پس از بررسی ماشینتان در خصوص هزینه‌های تعمیر مشکل ترمز مشورت کنید .

کلام آخر

در کلام آخر به این نکته توجه کنید که ترمز یکی از مهمترین اجزای ایمنی خودرو است و از آن باید به شیوه‌ای کاملاً مطمئن و بدون نقص استفاده کرد . در صورتی که ترمز خودروی شما با هر گونه علائم غیر عادی همراه شد ، باید به سرعت به تعمیرگاه معتبر و مجهز ببرید و ترمز خودروی تان را تعمیر و یا تعویض کنید . همچنین ، برای حفظ عملکرد بهینه ترمز خودرو ، نیاز است که با دقت و به موقع تعمیر و نگهداری شود و بهتر است که این کار توسط تعمیرکاران ماهر و مجرب در کلینیک تخصصی برادران فرخنده و با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن انجام شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *