بازرسی ایمنی از آلایندگی خودرو

بازرسی ایمنی از آلایندگی خودرو

برای بعضی از افراد رانندگی ، یک فعالیت سرگرم کننده برای گذراندن زمان و اوقات فراغت است . اما برای برخی دیگر ، رانندگی صرفا برای حمل و نقل روزانه و یا رفتن به محل کار است ، در حالی که بعضی از افراد هستند که از هر دوی آن ها بهره می برند . در این میان داشتن یک محیط زیست سالم و عاری از آلایندگی خودرو می تواند روی سلامت ما انسانها در نسل های بعد تاثیر مطلوب و بسزایی داشته باشد . زیرا همه ما از اثرات نامطلوب گرمایش جهانی آگاه هستیم . تحقیقات نشان می‌دهد که آلاینده‌های خودرو نه تنها به تشدید آلودگی هوای محیط زیست مان ، بلکه نگرانی‌های بهداشت محیطی را نیز تشدید می کند .

در حالی که دودی که از اگزوز وسیله نقلیه شما خارج می شود ممکن است مانند دود معمولی ، بی ضرر به نظر برسد ، اما در واقع ترکیبی از هیدروکربن ها ، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن است که اگر کنترل نشود ، می تواند بر محیط زیست و همچنین وسیله نقلیه تان تأثیر بگذارد . این پدیده عمدتاً به این دلیل است که حجم بیشتری از این گازها از وسیله نقلیه منتشر می شود و به این معنی است که مشکلی در موتور خودرو وجود دارد که باید برطرف شود .

همانطور که میبینید تعداد وسایل نقلیه گازسوز در حال افزایش است و اینجاست که تست آلایندگی خودرو ، وارد این حوزه می‌شود . در اینجا ، ما قصد داریم نگاهی اجمالی به تمام آنچه در مورد بازرسی ایمنی از آلایندگی خودرو نیاز دارید بیاندازیم تا مطمئن شوید وسیله نقلیه شما در جاده ، ایمن است یا خیر . اگر صاحب خودروهای هیوندای و کیا هستید می توانید تست آلایندگی را در مرکز تعمیرات تخصصی کیا در رشت و نمایندگی هیوندای در رشت دریافت کنید .

بازرسی ایمنی از آلایندگی خودرو

هنگامی که می خواهید خدمات بازرسی ایمنی از آلایندگی خودرو برای وسیله نقلیه خود را دریافت کنید ، کارشناس فنی ماشین ، تعدادی از اجزا و ویژگی های مختلف خودروی شما را قبل از ارزیابی عملکرد هر جزء در سطح مطلوب به طور کامل بررسی می کند . برخی از قطعاتی که یک مکانیک در طول سرویس های دوراه ای ماشین و بازرسی ایمنی خودرو بررسی می کند ، شامل لامپ ها ، آینه ها ، ترمزها ، چرخ ها ، لاستیک ها ، برف پاک کن ها ، سیستم اگزوز ، فرمان ، بوق ، باتری ، کمربند ایمنی است ، اما فقط به این موارد محدود نمی شود ؛ همه قسمت های خودرو به خوبی توسط کارشناسان فنی متخصص در کلینیک تخصصی برادران فرخنده چک می شود .

در بازرسی ایمنی از آلایندگی خودرو ، اگر مکانیک متوجه هر گونه مشکلی شود ، توصیه می کند که آیا آن قطعه نیاز به تعویض یا تعمیر دارد یا خیر . پیروی از دستورالعمل های مکانیک ، نه تنها برای ایمنی خودرو بلکه برای ایمنی مسافران نیز ضروری است . هنگامی که بازرسی ایمنی خودرو با موفقیت انجام شد ، کارشناس فنی برچسبی را روی شیشه خودرو قرار می دهد که نشان می دهد وسیله نقلیه شما برای رانندگی در جاده ایمن است .

بازرسی ایمنی از آلایندگی خودرو

بازرسی انتشار گازهای گلخانه ای از اگزوز ماشین

همانطور که از نام آن پیداست ، در بازرسی انتشار گازهای گلخانه ای ، متخصص فنی میزان انتشار گازهای خروجی از اگزوز را بررسی می کند . قوانین هر کشور در مورد بازرسی آلاینده ها متفاوت است ، اما توصیه می شود برای حفاظت از محیط زیست و ارتقای کیفیت بهتر هوا ، هر سال یک بار ، بازرسی آلاینده ها انجام شود . درست مانند بازرسی ایمنی خودرو ، برای بازرسی آلایندگی نیز باید به مکانیک مجرب مراجعه کنید . در طی یک بازرسی منظم آلایندگی خودرو ، مکانیک سیستم اگزوز را برای پیدا کردن هرگونه نشانه ای از سطوح بالا و ناسالم مونوکسید کربن و سایر گازهای خطرناک بررسی می کند .

یک سنسور اکسیژن معیوب ، کاربراتور یا واحد تزریق سوخت معیوب ، نشتی خلاء یا انژکتور ، سیستم خراب تزریق هوا ، یا درپوش یا سوپاپ گاز معیوب ، علائمی هستند که نشان می دهند به بازرسی آلایندگی نیاز دارید . هر یک از این مشکلات در خودروی شما می تواند منجر به انتشار مقادیر غیرعادی و بالاتر آلاینده هایی از جمله مونوکسید کربن ، اکسید نیتروژن ، دی اکسید کربن و هیدروکربن ها توسط اگزوز خودرو شود .

سخن پایانی

خبر خوب این است که بسیاری از دستگاه در تعمیرگاه های تخصصی ماشین وجود دارند که می توانند به اگزوز خودرو شما متصل شوند و انتشار کربن دی اکسید را تا 12 درصد کاهش دهند . با این حال ، هیچ چیز بهتر از آزمایش انتشار گازهای گلخانه ای هر چند وقت یکبار نیست که می تواند به تعیین سطح آلاینده های هوا که از اگزوز خودرو شما خارج میشود ، کمک کند .

برای داشتن یک خودروی سالم و بدون نقص و لذت رانندگی فراوان بهترین کار اینست که خودروهای خود را در اولین فرصت به امداد کیا در رشت برده و تست های لازم جهت سالم بودن خودرویتان را انجام دهید . اگر سوالی دارید می توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *