علت پایین آمدن دور موتور و خاموش شدن ماشین

علت پایین آمدن دور موتور و خاموش شدن ماشین

علت پایین آمدن دور موتور و خاموش شدن ماشین عوامل متعددی دارد که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. فرض کنید که در حال رانندگی در خارج از شهر هستید و ناگهان دور موتور ماشین پایین آمده و ماشین خاموش می شود و در این شرایط سخت نمی دانید که چه باید بکنید . پس برای جلوگیری از این اتفاق ناگهانی بهتر است به علائمی که ماشین از خود بروز می دهد توجه کافی و وافی را داشته باشید .

دور موتور ماشین چیست ؟

در ابتدا باید بدانیم که دور موتور خودرو چیست ؟ دور موتور خودروو به تعداد دورهایی گفته میشود که موتور خودرو در هر دقیقه انجام می شود که با واحد RPM اندازه گیری می شود. دور موتور یکی از پارامترهای مهم برای تعیین عملکرد موتور خودرو است.

علت پایین آمدن دور موتور

پایین آمدن ناگهانی دور موتور ماشین ممکن است به دلیل خرابی و یا نقص در قطعات الکتریکی و یا الکترونیکی ماشین باشد. که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

1_ یکی از دلایل پایین آمدن دور موتور و خاموش شدن ماشین می شود نرسیدن سوخت کافی به موتور می باشد .

2_  مشکلات جریان های الکتریکی به موتور ماشین از جمله باتری ضعیف یا خراب، ژنراتور (دینامو) فاسد، یا رله‌های برقی می باشد.

3_ خرابی سیستم جرقه ماشین که شمع موتور می باشد. اگر شمع ها به خوبی جرقه نزنند مخلوط سوخت و اکسیژن به درستی مستعد نمیشود و در نتیجه باعث بدکارکردن موتور و خاموش شدن آن می شود.

4_ خرابی سیستم ECU باعث پایین آمدن دور موتور و خاموش شدن آن میشود.

5_ نشتی در سیستم سوخت رسانی موجب کاهش سوخت رسانی و به طبع آن پایین آمدن دور موتور می شود.

6_ مشکلات در گیربکس باعث کاهش انتقال قدرت به چرخ‌ها و پایین آمدن دور موتور ماشین میشود .

 7_ نقص در وایر شمع

8_ نقص در فیلتر و پمپ بنزین

9_ خرابی دینام ماشین

10_ خراب شدن کویل

11_ معیوب شدن سنسورها

برای تشخیص و رفع این مشکلات ، بهتر است به نمایندگی هیوندای و یا نمایندگی کیا در رشت بروید تا زیر نظر کارشناسان خبره و متخصص ماشینتان مورد بررسی قرار گیرد و با تشخیص دقیق و درست ، تعمیرات لازم بر روی آن انجام شود و از وقوع مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود .

علت پایین آمدن دور موتور و خاموش شدن ماشین

خاموش شدن خودرو هنگام ترمزگیری

از جمله دلایل خاموش شدن خودرو در هنگام ترمز گرفتن میتواند عواملی همچون :

_ نقص در سنسور اکسیژن و دادن اطلاعات نادرست از وضعیت گازهای خروجی اگزوز به ایسیو می باشد

_ کثیف بودن انژکتورها و انتقال نادرست سوخت به داخل سیلندرها

_ گرفتگی دریچه چرخش گاز  EGR در خودرو

_ خرابی مبدل گشتاور در ماشین های اتومات و عدم انتقال درست نیرو به گیربکس می باشد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم عواملی که باعث پایین آمدن دور موتور ماشین و خاموش شدن آن می شود را به اختصار بیان کنیم، تا شما عزیزان بتوانید با نواقص خودرویتان آشنا باشید و در صورتی که در حین رانندگی با چنین مشکلی برخورد کردید با حفظ خونسردی کامل بتوانید ماشین را به سمت کنار جاده هدایت کرده و در نهایت با تماس با امداد هیوندای در رشت و یا امداد کیا در رشت تماس گرفته، و با خیالی آسوده مشکل ماشینتان برطرف شود . کلینیک تخصصی برادران فرخنده که زیر نظر مجتبی و مجید فرخنده با کادری متخصص اداره میشود ، همواره آماده ارائه خدمات به شما رانندگان ماشین های هیوندای و کیا می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *