تعویض باطری خودروی هیوندای چگونه انجام میشود؟

تعویض باطری خودروی هیوندای چگونه انجام میشود؟

در این مقاله میخواهیم در مورد تعویض باطری خودروی هیوندای صحبت کنیم ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . یکی از دلایلی که باید هر راننده در مورد وضعیت ماشینش اطلاعات و اشراف کامل داشته باشد این است که بتواند به درستی از آن استفاده کرده و لذت رانندگی را تجربه نماید . و در بهترین زمان ممکن در صورت عدم نقص فنی مبادرت به تعویض قطعات نماید . در اینجا نیز تعویض باطری خودروی هیوندای یک نمونه از آن است که میخواهیم به آن بپردازیم .

آشنایی با باطری هیوندای

باطری های هیوندای بر ای هر خودرو از لحاظ مدل خودرو آمپر های مختلفی دارد که در اینجا ما باطری فابریک سانتافه را مورد بررسی قرار میدهیم. باطری سانتافه 12 ولت و 70 آمپر پایه بلند می باشد. طول و عرض و ارتفاع باطری بصورت 26 ، 18 ، 22 سانتی متر است. چیدمان قطبهای این باطری بصورت L و طول عمر بالاتری نسبت به باطری های با آمپر پایین تر دارد . باتری سانتافه از نوع سیلد اتمی  است و عمر مفید آن بین 2 الی 3 سال می باشد .البته بستگی به مصرف و نوع استفاده راننده از این خودرو دارد. و بهتر است برای تهیه آن از  نمایندگی های مجاز و معتبر همچون نمایندگی هیوندای در رشت تهیه و تعویض شود. تا خیالتان از بابت سالم بودن و اورجینال بودن باطری راحت باشد .

زمان مناسب تعویض باطری

معمولا گفته می شود که طول عمر باتری های سانتافه بین 2 تا 3 سال می باشد و یا اگر بخواهیم مسافتی آن را محاسبه کنیم حدودا هر 40000 کیلومتر کارکرد ماشین بهتر است باطری آن تعویض شود. در باتری خودروی سانتافه معمولا از برق باتری بصورت دائم استفاده می شود پس باید همیشه شارژ بالایی داشته باشد، برای همین منظور زمان تعویض باتری علاوه بر کیلومتر و سال به نوع کارکرد دینام و نگهداری آن نیز بستگی دارد که ممکن است در یک ماشین سانتافه تعویض باتری هر ساله و یا هر 3 سال انجام شود .

تعویض باطری خودروی هیوندای چگونه انجام میشود؟

علائم ضعیف شدن باطری ماشین

نشانه ها و علائمی وجود دارد که نشان می دهد باتری ماشین ضعیف شده و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید تا از آسیب بیشتر به ماشین جلوگیری کنید .علائم و نشانه های تعویض باطری ماشین به شرح زیر است :

 _ بد استارت خوردن ماشین

_ کم نور شدن چراخهای ماشین

_ انتشار بوی بد از باطری ماشین

_ روشن نشدن ماشین بعد از چند ساعت خاموشی

_ تغییر شکل ظاهری باطری ماشین

_ ذوب شدن قطب های باطری

_ خاموش شدن ناگهانی خودرو

_ پرش باطری

چه عواملی در طول عمر باطری تاثیر گذار است ؟

عوامل متعددی وجود دارد که در طول عمر باتری تاثیر گذار می باشد از جمله :

1_ نوع کارکرد ماشین

2_ شرایط آب و هوایی

3_ اختلالات متعدد در اتصال کابل های دینام با باتری

4_ خاموش و روشن کردن بیش از اندازه ماشین

5_ استفاده از باتری با آمپر پایین در این مدل خودرو

6_ اشتباه وصل کردن کابل ها بروی قطب های باتری

و عوامل مختلف دیگر که باعث زود خراب شدن باتری می شوند .

تعویض باطری خودروی هیوندای چگونه انجام میشود؟

تعویض باتری ماشین

همانطور که می دانید تعویض باتری ماشین های ایرانی یک فرآیند نسبتا ساده می باشد که با دقت و صبر و حوصله میتوان آن را تعویض نمود اما تعویض باطری ماشین های خارجی کمی پیچیده‌ است و نمیتوان با دستورالعمل‌ها و راهنمایی های کتابچه راهنما و یا ویدیو های آموزشی آن را تعویض نمود بنابراین توصیه می شود حتما برای تعویض باطری ماشینتان به نمایندگی هیوندای مراجعه نمایید تا تعمیرات تخصصی  بر روی آن صورت گیرد .

کلام آخر

در برخی موارد ، باتری ها به دلیل نقص‌های تولیدی از ابتدا به خرابی می‌انجامند . تعویض باطری باید توسط کارشناسان خبره که خدمات هیوندای را انجام می دهند انجام شود. بنابراین پیشنهاد میکنیم که برای خدمات تعویض باطری در رشت به کلینیک برادران فرخنده مراجعه نمایید . تا به درستی آن را تعویض نموده و یک رانندگی مطمعن و لذت بخش را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *