چگونه باتری را در زمستان ذخیره کنیم ؟

چگونه باتری را در زمستان ذخیره کنیم ؟

چگونه باتری را در زمستان ذخیره کنیم ؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از صاحبان خودرو را درگیر کرده است . در فصل سرما و الی الخصوص در زمستان ، بسیاری از رانندگان حمل و نقل شخصی را به طور کامل رها می کنند یا خیلی کمتر از حد معمول با آن سفر می کنند . دلایل متعددی برای این امر وجود دارد و دلیل اصلی آن وجود برف در جاده ها است. در عین حال ، همه رانندگان به نگهداری باتری در زمستان اهمیت نمی دهند و آن را به طور معمول برای هفته ها یا ماه ها به پایانه ها متاست که ذهن صل می کنند. چنین بی توجهی می تواند منجر به تخلیه کامل باتری یا خرابی آن به دلیل اتصال کوتاه یکی از سلول ها شود. برای جلوگیری از این اتفاق ، باید به این سوال بپردازید که چگونه باتری را در زمستان ذخیره کنیم ؟

آیا در زمستان باید باتری را از ماشین خارج کرد؟

اعتقاد بر این است که باتری های خودرو برای حفظ حداکثر شارژ در زمستان باید برداشته شوند . این امر درست است ، اما نه همیشه ؛ در برخی موارد ، می توان از راه حل هایدیگر استفاده کرد که به اختصار برایتان شرح میدهیم :

در زمستان هنگامی که دمای هوا در محلی که ماشین نگه داری می شود از 10- درجه پایین نباشد ، به منظور حفظ حداکثر شارژ باتری و مزاحمت برای انتقال باتری ، توصیه می شود یکی از پایانه های شبکه داخلی را از منبع تغذیه جدا کنید.  توصیه می کنیم برای جلوگیری از خطر اتصال مثبت و اتصال کوتاه شبکه داخلی ، ترمینال منفی را حذف کنید . با حذف یکی از پایانه ها از باتری خودرو ، می توانید روند تخلیه منبع تغذیه را تا حد زیادی کاهش دهید . اگر درجه حرارت در محل پارک خودرو به میزان قابل توجهی به زیر منفی ده درجه سانتیگراد رسیده است ، باید به فکر انتقال باتری به اتاق گرمتر باشید.   عین حال ، فراموش نکنید که وقتی باتری به طور کامل از شبکه داخلی خودرو جدا شود ، تنظیمات سیستم های الکترونیکی بازنشانی می شود .

چگونه می توان باتری را در زمستان ذخیره کرد ؟

نکته اصلی که باید در مورد ایمنی باتری در زمستان به یاد داشته باشید موقعیت آن در فضا است.  هرگز باتری را به صورت عمودی یا “در طرف آن” ذخیره نکنید.  منبع تغذیه ، با شارژ خشک یا پر از الکترولیت ، همیشه باید به صورت افقی بایستد   .

به گفته متخصصان فنی در تعمیرگاه هیوندای در رشت برای ذخیره باتری در زمستان ، باید مکان مناسب را با توجه به معیارهای زیر انتخاب کنید : قاب باتری نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد.  به همین دلیل ، اگر بین ذخیره باتری در گنجه یا بالکن انتخابی وجود داشته باشد ، بهتر است کمد یا هر اتاق “تاریک” دیگری که اشعه خورشید در آن نمی افتد ، انتخاب شود ،  خطری که نور خورشید در حین ذخیره سازی به باتری برخورد می کند این است که می توانند باعث تغییر شکل قاب شوند و این امر منجر به نقص منبع تغذیه پس از اتصال به خودرو می شود .

همچنین به گفته کارشناسان فنی در تعمیرگاه کیا در رشت  دما در محل ذخیره سازی باتری باید بالای منفی پنج درجه سانتیگراد باشد.  می توانید منبع تغذیه را برای زمستان در یک انبار یا زیرزمین بگذارید ، جایی که درجه حرارت ، اگر به زیر صفر برسد ، زیاد نیست . اتاق باید به خوبی تهویه و عاری از رطوبت هوا به این معنا که در هنگام تخلیه خود ، باتری مخلوطی از اکسیژن و هیدروژن را منتشر می کند که قابل انفجار است . در طول ذخیره طولانی مدت ، تخلیه خودکار اجتناب ناپذیر است و ارزش آن بستگی به دمای هوا دارد . ذخیره سازی یک باتری با الکترولیت نه تنها نیاز به انتخاب صحیح اتاق ، بلکه آماده سازی آن برای “زمستان گذرانی” دارد . بسیاری از انجمن ها می نویسند که الکترولیت باید برای نگهداری بهتر در زمستان از باتری تخلیه شود – این یک دروغ است . علاوه بر این ، قبل از ذخیره سازی ، لازم است سطح الکترولیت در باتری را بررسی کنید . اگر کم شد ، آب مقطر را به باتری اضافه کنید و سپس تا آنجا که ممکن است آن را شارژ کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *