چه عواملی باعث ایجاد میعان درون خودرو می شود ؟

نمایندگی هیوندای در رشت

با شما همراهیم تا در مورد این سوال که چه عواملی باعث ایجاد میعان درون خودرو می شود ؟ صحبت کنیم ، چگالش داخل اتومبیل چیزی است که روی همه وسایل نقلیه تأثیر می گذارد . ما در این مقاله توسط کارشناسان فنی در تعمیرگاه هیوندای در رشت به اختصار درباره آنچه باعث تراکم اتومبیل می شود و چگونگی کاهش اثرات آن توضیح خواهیم داد .

چگالش چیست ؟

به گفته کارشناسان متخصص در تعمیرگاه کیا در رشت هنگامی که هوای گرم حاوی رطوبت با یک سطح سرد مانند شیشه اتومبیل شما تماس می گیرد ، میعان شکل می گیرد . وقتی هوای گرم با هوای سرد روبرو می شود ، رطوبت موجود در آن هوای گرم بر روی آن سطح سرد متراکم می شود .

چه عواملی باعث ایجاد میعان درون خودرو می شود ؟

یک یا تعدادی از موارد زیر می تواند باعث تراکم داخل ماشین شود:

1_ لباس ها / کفش ها / حیوانات خانگی مرطوب :

آب روی این وسایل به آرامی در هوای کابین تبخیر می شود یا در صورت خیساندن زیاد باعث خیس شدن صندلی ها و فرش می شود.

2_ نفس :

هنگامی که شما یا حیوانات خانگی خود تنفس می کنید ، هوای بازدم حاوی مقدار زیادی بخار آب است که به داخل کابین آزاد می شود .

3_ نشتی آب :

بدون گردش هوای تازه

آیا اتومبیل های جدید بیشتر در معرض ساخت میعان هستند؟

افزایش عایق همچنین باعث می شود اتومبیل های مدرن بعد از پارک شدن گرمتر بمانند.  هرچه هوای داخل خودرو گرمتر از هوای بیرون باشد ، تراکم بیشتری در شیشه های سرد خودرو ظاهر می شود . عملکرد دمیستر را نیز فراموش نکنید . که برای پاکسازی شیشه جلو از تراکم طراحی شده است . این کار با هدایت هوای تازه به جلو پنجره انجام می شود ، که این امر باعث خشک شدن قسمت داخلی شیشه می شود. یکی از راه های اصلی برای جلوگیری از تراکم ، تمیز نگه داشتن قسمت داخلی پنجره ها ، به خصوص شیشه جلو اتومبیل است ، تا آنجا که ممکن است ، تمیزکاری کامل شیشه جلو احتمال تشکیل میعان را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که هرچه ایجاد شود سریعتر توسط دستگاه های پاک کن برطرف می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *