تعمیر تلسکوپی فرمان برقی هیوندای و کیا

تعمیر تلسکوپی فرمان هیوندای و کیا

یکی از مواردی که در کلینیک تخصصی هیوندای و کیا در رشت انجام میشود ، تعمیر تلسکوپی فرمان برقی هیوندای و کیا است که از ایرادات شایع در خودروهای کره ای مخصوصا برند هیوندای و کیا می باشد حالا نشانه های خرابی این نوع فرمان ها و تلسکوپی ها چیست ؟

نکته بسیار مهم لطفا نسبت به صدا های غیر عادی نسبت به فرمان خودروی خود بی توجه نباشید چرا که ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای شما داشته باشد . هنگام چپ و راست کردن فرمان صدایی مانند صدای (تق تق ) از زیر فرمان می آید آیا این صدا از تلسکوپی فرمان است ؟ یا از جعبه فرمان ؟ یا از جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو ؟

تعمیر تلسکوپی فرمان هیوندای و کیا

یکی از خودروهایی که این ایراد بسیار در آن زیاد اتفاق می افتد هیوندای سانتاقه است

از شانه های خرابی این نوع فرمان های برقی :

1_ احساس لقی در فرمان خودرو ( به اصطلاح فرمان تو دست نیست)

2_ صدا لق لق دادن هنگام چرخاندن فرمان

3_ صدا از زیر فرمان در دست اندازها بخصوص جاده های خاکی

نکته بسیار مهم در اینکه این صدا بسیار شباهت به صدای جعبه فرمان و جلوبندی دارد پس تشخیص آن نیاز به تخصص دارد و یه سری تست و آزمایش تا بتوان دقیق مشکل را بر طرف کرد . برخی موارد بوده که مشکل از توپی های سر کمک و یا سیبک های طبق بوده که بعد از باز و بست و تعمیر جلوبندی مشکل کاملا برطرف شده است . ممکن است در صورت دیر به تعمیرگاه مراجع کردن سیستم های ذکر شده مانند تلسکوپی و جعبه فرمان نیز خراب شوند .

فرمان برقی از چند بخش تشکیل شده :

1_ موتور برقی

2_ لاستیک ضربگیر

3_ مفصل و بازویی فرمان ( تلسکوپی )

4_ هزار خاری تشکیل شده است که هر بخش با توجه به نوع خرابی که دارد ممکن است قابل تعمیر باشد یا خیر. اما ۹۰% مواقع قابل تعمیر هستند .

معمولا در خودروهای هیوندای و خودروهای کیا که فرمان هیدرولیکی دارند مشکل از جعبه فرمان است و از نشانه های خرابی آن سفت شدن فرمان و نشتی روغن هیدرولیک فرمان است . اینکه این جعبه فرمان ها قابل تعمیر هستند یا خیر باید باز شوند و پیچ ریگلاژ آنها تنظیم شود اگر شانه ایی و اجزای دیگر جعبه فرمان مشکلی نداشته باشند قابل تعمیر است .

تمام فلاپ ها و سیم کشی های زیر فرمان همانطور که در شکل زیر مشاهد میکنید باز می شود . پس از اتمام کار حتما باید خودرو دیاگ زده شود و سنسور زاویه فرمان کالیبراسیون شود تا از خطای ESP جلوگیری شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *