روش های نگهداری از موتور خودرو هیوندای و کیا

موتور خودرو مانند یک قلب در وسیله نقلیه کار می کند . برای اینکه ماشین شما حرکت کند باید به راحتی استارت بخورد و به نرمی شروع به کار کند . اگر موتور ماشین به هر دلیلی دچار نقص یا عیب شود ، بدون شک در کوتاه مدت از کار می افتد . قطعات متنوعی در ماشین با موتور خودرو در ارتباط هستند . هر کدام می توانند معیوب شوند و سلامت موتور را به خطر بیاندازند . برخی از نکات و راهکارها وجود دارد که در نگهداری از موتور خودرو هیوندای و کیا مفید هستند . این کارها را انجام دهید تا از وسیل نقلیه خود به خوبی مراقبت کنید .

اگر کوچکترین تغییراتی در عملکرد موتور ماشین مشاهده کردید ، یا اگر صداهای نامربوط و آزار دهنده از داخل ماشین ، زیر کاپوت شنیدید ، باید در اولین فرصت ، خودرو را به مرکز نمایندگی کیا در رشت ببرید . این مراکز، معتبرترین مراکز خدمات کیا و هیوندای در رشت و استان گیلان هستند و قطعاً به کمک تیم حرفه ای ، کلیه خدمات را به شما ارائه می دهند .

9 کاربرد نگهداری از موتور خودرو هیوندای و کیا

1_ روغن موتور را در فواصل معین ، تعویض کنید

این کمترین کاری است که می توانید برای نگهداری از موتور انجام دهید . روغن موتور ، تمام قطعات متحرک را به خوبی روغن کاری می کند تا ساییدگی و پارگی در حداقل مقدار ممکن خود باشد . همچنین ، تمام گرد و غبار ، خاک و رسوبات را به دام می اندازد و آنها را از مکان هایی که نباید باشند دور نگه می دارد . سطح روغن موتور را باید هر ماه چک کنید و در صورت پایین بودن ، سطح آن را شارژ کنید . فیلتر روغن به همان اندازه مهم است چون تمام زباله های روغن را فیلتر می کند . این کار باعث می شود که موتور شما نرم و خنک کار کند .

روش های نگهداری از موتور خودرو هیوندای و کیا

2_ سیستم خنک کننده موتور را بررسی کنید

می دانیم که انرژی زیادی در طی احتراق به صورت گرما در موتور ماشین از دست می رود . فلزات و آلیاژهایی که موتور ماشین از آنها ساخته شده است ، با گرما سازگار نیستند . همیشه از وجود مایع خنک کننده کافی در مخزن اطمینان حاصل کنید زیرا برای دفع گرما بسیار مهم است . نسبت 1 به 1 خنک کننده و آب مقطر ، برای این موضوع ایده آل است .

3_ فیلتر هوا را چک کنید

موتور ماشین شما به اندازه شما به اکسیژن نیاز دارد . جریان هوای محدود می‌تواند باعث سوختن ناقص سوخت ، و در نتیجه افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش مسافت پیموده شده، شود . فیلتر هوا را بررسی کنید و هر زمان که احساس کردید کثیفی و زباله زیادی به آن چسبیده است ، آن را تمیز یا تعویض نمایید .

4_ به دنبال نشانه های نشتی روغن از موتور باشید

هنگامی که از جای پارک ماشین ، خارج می شوید ، بایستید و به محل پارک نگاه کنید ؛ به دنبال نشانه ها یا رد مایعات روی زمین باشید . در صورت نشتی بنزین ، باید به نزدیکترین مکانیک مراجعه کرده و آن را بررسی کنید . همچنین می‌توانید زیر کاپوت را چک کنید تا نشت یا بوی روغن نشت کرده را حس کنید . روغن موتور و ضد یخ ، مایعاتی هستند که هنگام بررسی نشتی باید به آنها توجه کنید .

در حال حاضر، ما در کلینیک تخصصی برادران فرخنده ، بهترین تکنسین های خودرو را داریم که به شما در بازرسی قطعات موتور ماشین کمک می کنند . شما می توانید هر روزه با نمایندگی هیوندای در رشت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند ، و یا اگر در جاده به کمک نیاز داشتید ، امداد کیا در رشت آماده کمک رسانی به شما عزیزان است .

5_ با سوخت ذخیره ، به رانندگی ادامه ندهید

بنزین حاوی رسوباتی است که در ته مخزن سوخت می نشیند . پس از سال‌ها کارکردن ، قطعاً لایه‌ای از پسماند و رسوب در این مخزن وجود خواهد داشت که نباید به موتور برسد . کار کردن با سوخت کم ، این زباله ها را به داخل پمپ بنزین می کشد و می تواند باعث سایش زیاد شود .

6_ تسمه های خودرو را چک کنید

تسمه های لاستیکی همانند پیوندهای ضروری برای حفظ همه چیز ، در هنگام کارکرد موتور هستند . اگر صدای جیر جیر یا هر صدای دیگر از زیر کاپوت شنیدید ، نشان می دهد که زمان تعویض تسمه ها فرا رسیده است . شما باید تسمه ها را از نظر وجود ترک و علائم ساییدگی بررسی کنید ، حتی اگر برای مدت طولانی دوام داشته باشند. اگر تسمه ها در حین کار کردن موتور بشکنند یا پاره شوند ، ممکن است باعث آسیب جدی به اجزای موتور حتی یعنی « اجزای گران قیمت موتور » شود ! بهتر است این بررسی های تخصصی توسط  کارشناسان خبره نظیر مجتبی فرخنده و مجید فرخنده بازرسی شود تا خیالتان از بابت ماشینتان راحت باشد .

روش های نگهداری از موتور خودرو هیوندای و کیا

7_ چراغ چک موتور را نادیده نگیرید

این چراغ ، هشدار اساسی برای بررسی وضعیت موتور ماشین است . هرگز این موضوع را نادیده نگیرید و بلافاصله ماشین را توسط متخصصان فنی خودرو در نمایندگی هیوندای در رشت بررسی کنید .

8_ فیلتر بنزین را تعویض کنید

فیلتر بنزین شبیه فیلتر روغن است اما زباله های سوخت را فیلتر می کند و از ورود آنها به محفظه احتراق جلوگیری می نماید .

9_ شمع ها و سیم ها را تعویض کنید

شمع به عنوان یک آتش زا عمل می کند ؛ مخلوط هوا و سوخت را در سیلندرها مشتعل می کند و به دلیل طول عمر طولانی آن به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد . تعمیر و نگهداری منظم باعث می شود که موتور ، جرقه زنی خود را حفظ کند . گاهی اوقات ، شمع و سیم ، حتی نیازی به تعویض ندارند . تمیز کردن آنها می تواند کمک بزرگی به نگهداری از موتور خودرو هیوندای و کیا کند ، زیرا به مرور زمان دوده زیادی در اطراف الکترود جمع می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *