علایم از کار افتادن باتری ماشین

درگیر شدن با یک باتری از کار افتاده ، در یک مکان ناشناس ، همیشه ناخوشایند است ، آن هم وقتی خیلی خیلی عجله دارید تا به یک مقصد برسید! اما دچار شدن به این وضعیت در وسط زمستان می تواند خطرناک باشد و مخصوصا اگر ماشینتان از برند های هیوندای و کیا باشد . خوشبختانه ، باتری‌ در خودرو معمولاً چند علامت هشدار دهنده دارد که به ما نشان می‌دهد ممکن است در ابتدای راه از کار افتادن باشند ، بنابراین می‌توانید قبل از اینکه در جاده سرگردان شوید ، یک باتری جایگزین تهیه کنید .

ما به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از مسافرت رفتن ابتدا به یک مرکز تخصصی تعمیرات تخصصی کیا در رشت بروید تا نشانه های افت باتری را بشناسید و در اولین فرصت ، خودروی خود را برای بازرسی و چکاپ به کارشناسان مختصص  در نمایندگی کیا در رشت بسپارید .

5 علایم از کار افتادن باتری ماشین

 مراقب این پنج نشانه باشید که نشان می دهد باتری شما در مراحل اولیه از کار افتادن است .

علایم از کار افتادن باتری ماشین

1- چراغ های کم نور در جلوی خودرو

اگر باتری ماشین شما از کار بیفتد، نمی‌تواند به طور کامل اجزای الکتریکی وسیله نقلیه شما از جمله چراغ‌های جلو را تامین کند . اگر متوجه شدید که چراغ های جلوی خودروی تان ، کم نور و ضعیف تر از حد معمول به نظر می رسند ، به وضعیت باتری توجه داشته باشید ! نه تنها کاهش نور یک مشکل ایمنی است ، بلکه به این معنی است که باتری ماشین شما تقریباً از کار افتاده است .

2- هنگامی که سوئیچ را می چرخانید ، روی صدا تمرکز کنید

هنگامی که کلید خود را در استارت می‌چرخانید ، باتری ماشین شما جریانی را به یک قطعه الکتریکی به نام “شیر برقی استارت” می‌فرستد تا خودرو روشن شود . باتری خراب در انجام این عملکرد مشکل خواهد داشت و جریان الکتریکی ارسال شده به استارت ، ضعیف تر خواهد بود. هنگامی که استارت از باتری ، انرژی کم یا ناکافی دریافت می کند ، اغلب یک صدای “کلیک” را می شنوید .

3- حرکت آهسته و کم جان موتور

رانندگان عموماً به صدای عادی وسایل نقلیه خود عادت دارند . اگر وقتی کلید را می‌چرخانید ، متوجه شدید که موتور شما کندتر یا آهسته تر و کم جان تر از حد معمول می‌چرخد ، ممکن است نشان دهد که باتری ماشین شما به پایان عمر خود نزدیک شده است . این هشدار قرمز را نادیده نگیرید !

4- برای روشن شدن استارت ، به فشار دادن روی پدال گاز نیاز دارید

یکی از نشانه های از کار افتادن باتری ماشین این است که برای روشن شدن ، نیاز دارید پدال گاز را فشار دهید ! اگر متوجه شدید که ماشین شما تنها زمانی استارت می زند که پای خود را روی پدال گاز فشار می دهید ، ممکن است با باتری از کار افتاده سر و کار داشته باشید .

5- پس زنی سوخت ( احتراق سوخت در موتور )

این یک علامت هشدار است که نمی توانید از آن به سادگی عبور کنید ! خرابی باتری ماشین می تواند باعث ایجاد جرقه های متناوب شود . این جرقه های پراکنده می تواند منجر به تجمع سوخت در سیلندرها شود . هنگامی که این سوخت انباشته شده ، مشتعل می شود ، به طور ناگهانی و با افزایش نیرو ، و اشتعا ل، باعث می شود خودروی شما نتیجه معکوس داشته باشد . به خاطر داشته باشید که عملکرد معکوس می تواند نشانه ای از چندین مشکل مختلف دیگر باشد ، بنابراین تست باتری ، در این شرایط ، یک مفهوم کلیدی است !

علایم از کار افتادن باتری ماشین

برای بازرسی باتری ماشین چه کار کنیم ؟

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید تست باتری خودروی خود را انجام دهید ، ما در کلینیک تخصصی برادران فرخنده در کنار شما هستیم . اما یکی از اقدامات ساده ای که شما باید برای محافظت از باتری انجام دهید . کافیست باتری ماشین را تمیز کنید تا اتصال مجدد به بهترین شکل برقرار شود و در نهایت در زمان مناسب خودرو را به یکی از مراکز خدمات هیوندای و کیا در رشت و استان گیلان ببرید ، این کار می تواند به بازگشت باتری کمک کند .

علایم از کار افتادن باتری ماشین ممکن است یک مشکل ایمنی فوری به نظر نرسد ، اما ممکن است مشکلات جدی را به قطعات دیگر ماشین وارد کند . در چنین وضعیتی اگر هر یک از علائم بالا را مشاهده کردید ، قبل از اینکه دیر شود یک باتری جدید را جایگزین قبلی کنید ! چه باتری شما جدید باشد یا از کار افتاده ، بهتر است برای افزایش طول عمر ماشین خود ، با مرکز امداد هیوندای در رشت یا امداد کیا در رشت هماهنگ باشید تا بهترین تعمیرکاران و مکانیک ها بتوانند همه قسمت های خودروی شما ، از جمله باتری را دقیقاً بازرسی نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *