مشکلات ناشی از عدم تعویض تمسه تایم ماشین

مشکلات ناشی از عدم تعویض تمسه تایم

بعضی از رانندگان گاها برای صرفه جویی در هزینه ها به راحتی از از کنار یک سری از مشکلات خودرو رد می شوند که ممکن است عواقب بسیار جدی و سنگینی را برای راننده و سرنشینان به همراه داشته باشد. و ممکن است علاوه بر خطرات جانی ، خسارت های مالی بسیاری را متحمل شوند. زیرا مشکلات ناشی از عدم تعویض تمسه تایم ماشین و یا قطعات دیگر باعث می شود که ماشین از حالت معمول خارج شده و زودتر از موعد ماشینتان را تعویض نمایید.

در گذشته در اکثر ماشینها از زنجیر تایم استفاده می شد که در صورت پاره شدن زنجیر آن را تعویض می نمودند. اما امروزه اکثر ماشینها از تسمه تایم استفاده می کنند که جنس آن از لاستیک می باشد و باید برای چکاپ دوره ای ماشین توسط کارشناسان خبره مورد بررسی و مبادرت به تعویض آن نمایند.

تسمه تایم

در یک توضیح مختصر و کلی باید بگوییم که تسمه تایم یک قطعه لاستیکی مقاوم همراه با الیاف فولادی و بسیار محکم است که برای انتقال نیرو و حرکت از موتور به اجزای دیگر فعالیت میکند تسمه تایم برای هماهنگ کردن حرکت کام شافت و کرنک ‌شافت و تنظیم تایمینگ صحیح برای باز و بسته شدن سوپاپ‌ها در موتور مورد استفاده قرار میگیرد . تسمه تایم برای جلوگیری از تداخل بین سوپاپ‌ها و پیستون‌ها در موتور و همچنین برای افزایش کارایی و عمر مفید موتور بسیار مهم است.

مشکلات ناشی از عدم تعویض تمسه تایم ماشین

بطور کلی هر 160 هزار کیلومتر باید تسمه تایم تعویض شود. اما باز بستگی نوع ماشین و شرایطی که ماشین در آن قرار داده شده از جمله دنده معکوس های مداوم و یا اگر با دور موتور بالا در تایم بسیار زیاد رانندگی انجام شده و یا در ترافیک های بسیار سنگین ، بصورت مداوم در رفت و آمد هستید باعث می شود که تایم تعویض تسمه تایم بسیار کمتر شده و اگر به آن رسیدگی نشود و یا در حال حرکت تسمه تایم پاره شود باعث خسارت های بسیار سنگینی به موتور ماشین خواهد شد .

بنابراین بهتر است که زمان تسمه تایم خود را در خاطر بسپارید و در اسرع وقت به نمایندگی هیوندای و نمایندگی کیا در رشت و استان گیلان مراجعه نموده و از کارشناسان متخصص درخواست بررسی این قطعه را نمایید .

به رانندگانی که در هیچ کدام از شرایط بالا قرار نگرفته اند و حتی 160 هزار کیلومتر هم با خودرویشان رانندگی نکرده اند، و چندین سال است که حتی تسمه تایم ماشینشان را هم تعویض ننموده اند، توصیه می شود که به کلینیک تخصصی برادران فرخنده مراجعه نموده و ماشینشان را برای کارشناسی این قطعات مصرفی به مهندسان خبره در این مجموعه نشان دهند .زیرا تسمه تایم یک قطعه ی مستهلک پذیر است و با گذشت زمان دچار پوسیدگی ، ساییدگی و حتی ترک خوردگی می شود .

علائم تعویض تمسه تایم ماشین

از جمله علائم تعویض تسمه تایم می شود به کم شدن شتاب و قدرت موتور ، تکان و لرزش های موتور زمانی که با سرعت ملایم در حال رانندگی هستید ، بد استارت خوردن ماشین و یا خاموش شدن ناگهانی آن ، صداهای زیاد از داخل موتور ، نشتی روغن ،  اشاره کرد . در این زمان باید ماشین را به مطمعن ترین مرکز تعمیرات تخصصی کیا در رشت ببرید تا کارهای لازم بر روی خودرویتان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *