چهار نکته اساسی تعمیر و نگهداری لاستیک های خودرو

4 نکته اساسی تعمیر و نگهداری لاستیک های خودرو

تعمیر و نگهداری لاستیک های خودرو ، یک اقدام کلیدی در سرویس وسیله نقلیه است و می تواند ایمنی راننده و سرنشینان را تضمین کند . این اقدام به مراکز معتبری از جمله نمایندگی کیا در رشت و نمایندگی هیوندای در رشت ، یا تعمیرگاه های مجاز این خودروها اجازه می‌دهد تا از بروز مشکلات عملکرد خودرو در جاده‌ها جلوگیری کنند و از تجهیزات خودرو محافظت نمایند و زمان کارکرد را افزایش داده و صرفه‌جویی بیشتر در سوخت را به حداکثر برسانند .

شما به عنوان صاحبان یکی از مدل های خودرو کیا و خودرو هیوندای ، وظیفه دارید لاستیک ها را به طور دوره ای بازرسی کنید ، و رفتارهای مناسبی در نحوه رانندگی داشته باشید تا ماشینتان در بهترین شکل ممکن خود باشد و لذت رانندگی را از شما نگیرد . تعمیرات ماشین جزو خدماتی است که توسط تعمیرگاه هیوندای در رشت انجام می شود و این نیاز مهم را برای مشتریان برآورده می سازد .

اگر می خواهید برنامه تعمیر و نگهداری لاستیک های خودرو خود را داشته باشید ، در ادامه ، یک چک لیست ساده برای شروع وجود دارد . که به اختصار خدمتتان توضیح می دهیم .

4نکته اساسی برای تعمیر و نگهداری لاستیک های خودرو

1_ از فشار مناسب تایر خودرو اطمینان حاصل کنید

خودرو در فصل تابستان ، بیشتر از هر زمان دیگری در سال ، دچار انفجار لاستیک می شود . در طول زمستان ، لاستیک‌ها معمولاً کمتر از حد باد می‌شوند ، زیرا دمای سرد ، هوا را منقبض می‌کند و مولکول‌ها مجبور به نزدیک‌تر شدن به یکدیگر هستند . این امر ، ساییدگی “شانه” لاستیک یا ناحیه لبه لاستیک ، بین آج و دیواره جانبی را تسریع می کند . هنگامی که دما در تابستان افزایش می یابد ، مولکول های هوا منبسط می شوند و در نتیجه تایرها بیش از حد، باد می کنند . علاوه بر شانه های فرسوده ، افزایش ناگهانی فشار لاستیک ، احتمال انفجار را افزایش می دهد . به همین دلیل است که فشار باد تایرها باید حداقل به صورت هفتگی و نه ماهانه کنترل شود .

4 نکته اساسی تعمیر و نگهداری لاستیک های خودرو

2_ تراز مناسب چرخ ها را بررسی کنید

چرخ‌های خودرو با تراز نامناسب می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از مشکلات شود که بر عملکرد کامیون و طول عمر لاستیک ، تأثیر منفی می‌گذارد . به عنوان مثال ، یک “انحراف مثبت” ، زمانی رخ می دهد که نیمه بالایی تایر به سمت بیرون متمایل گردد . این حالت ، باعث تسریع سایش روی شانه بیرونی تایر می شود .

برخی از علائم مهم که ناهماهنگی شدید لاستیک ها را نشان می دهد شامل این موارد هستند : ناموزون بودن چرخش فرمان هنگام رانندگی مستقیم ؛ لرزش قابل توجه روی فرمان ؛ ساییدگی نامنظم آج و شانه تایرها ؛ هنگامی که راننده فرمان را رها می کند ، خودرو به یک جهت می کشد ! در صورت بروز این مشکلات باید در اولین فرصت به اولین و معتبرترین امداد هیوندای در رشت برای تعمیرات تخصصی هیوندای در رشت مراجعه کنید .

3_ جابه جایی لاستیک های خودرو را امتحان کنید

جابجایی لاستیک های خودرو ، عملی است که برای تغییر موقعیت تایرها و متعادل کردن سایش لاستیک ها انجام می گیرد . در کامیون‌های باربری ، لاستیک‌های عقب معمولاً سریع‌تر فرسوده می‌شوند ، زیرا این خودروها هنگام چرخش روی محور محرک جلو می‌چرخند . این کار باعث ایجاد اصطکاک بیشتر و افزایش ساییدن لاستیک های عقب می شود . برای متعادل کردن سایش روی آج‌ها و شانه‌های لاستیک ، می‌توان از «الگوی X» پیروی کرد .

برای انجام طرح چرخش الگوی X، لاستیک جلو سمت راست را به سمت چپ و عقب بر یگردانند و لاستیک جلو سمت چپ را به سمت راست و عقب حرکت می دهند . برای اطمینان ، عمق آج هر دو مجموعه تایر را اندازه می گیرند .

4- عادات رانندی خود را کنترل کنید

شیوه‌های رانندگی پرخطر و تهاجمی ، به عنوان مثال ، ترمز شدید یا بیش از حد، شتاب گیری شدید ، و پیچیدن سخت ، ممکن است منجر به گرمای بیش از حد ناشی از اصطکاک شود ، که به نوبه خود باعث فرسودگی سریع‌تر آج‌های لاستیک می‌شود . تعمیر و نگهداری موثر تایرهای همه انواع خودروهای سواری و سنگین ، می تواند در درازمدت ، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها برای شرکت های حمل و نقل یا افراد حقیقی مالک خودرو فراهم کند . با نکات و استراتژی هایی که در بالا ذکر شد ، باید بتوانید یک استراتژی تعمیر و نگهداری موثر تایر اجرا کنید .

4 نکته اساسی تعمیر و نگهداری لاستیک های خودرو

ما در کلینیک تخصصی فرخنده زیر نظر مجتبی و مجید فرخنده آماده هستیم تا بازرسی لاستیک های خودروهای شما را با تجهیزات به روز ، انجام دهیم . اگر به دنبال بهترین خدمات هیوندای در رشت و استان گیلان هستید ، همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *