مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین

مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین

در این مقاله میخواهیم درباره ی مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . قبل از شروع صحبت درباره مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین ابتدا باید بدانیم جلوبندی ماشین چه وظیفه ای دارد و همچنین در کجا قرار داده شده است.

جلوبندی ماشین

جلوبندی ماشین به قسمت جلو و زیرین ماشین گفته می شود که وظیفه ی آن تعلیق و هندلینگ ماشین در دست اندازها و سطح های ناهموار می باشد و از موتور و سایر بخش های موتور محافظت می کند. در اصطاحات خودروسازی سیستم جلوبندی ماشین به چند دسته تقسیم می شود:

1_ جلوبندی (Front-Wheel Drive – FWD)

در خودروهای جلوبند، نیروهای موتور از طریق محور جلویی (چرخ‌های جلو) به زمین منتقل می‌شود. این نوع سیستم معمولا برای خودروهایی که در شهر رانندگی می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

 2_ عقب بندی (Rear-Wheel Drive – RWD)

در خودروهای عقب بند، نیروهای موتور از طریق محور عقبی (چرخ‌های عقب) به زمین منتقل می‌شود. این نوع سیستم بیشتر در خودروهای مسابقات با سرعت بسیار بالا و عملکرد عالی هراه با دینامیک بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین

3_ همزمان بندی (All-Wheel Drive – AWD) و چهار چرخ محرک (Four-Wheel Drive – 4WD)

در این دو نوع سیستم، نیروهای موتور به همه چهار چرخ انتقال پیدا می کند. این امکان به خودرو اجازه می‌دهد تا در شرایط مختلف زمینی و هوایی بهتر عمل کند. این سیستم‌ها بیشتر در خودروهای آفرود، SUVها و خودروهای خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت نوع جلوبندی در انتخاب خودرو بستگی به نیازها و سلیقه راننده دارد. هر نوع جلوبندی ویژگی‌ها و مزایای خود را دارد و انتخاب مناسب بستگی به شرایط رانندگی، نوع کاربری، و ترجیحات راننده می باشد.

اجزای سیستم جلوبندی خودرو

سیستم جلوبندی خودرو از قطعات فنر، کمک فنر، سیبک و بوش، میله موج گیر، رام، سگ دست و شغال دست، طبق، اکسل، سیستم تعلیق، سیستم فرمان و سینی تشکیل شده است. که با همکاری یکدیگر باعث حرکت و کنترل و ایمنی خودرو می شوند. پس باید بصورت منظم چکاپ شوند تا عملکرد بهینه آن حفظ شود و دچار مشکل حاد نشود که در اینجا کلینیک تخصصی برادران فرخنده بهترین نمایندگی هیوندای در رشت می باشد که در کمترین زمان ممکن با بهترین امکانات، جلوبندی ماشینتان را بررسی و اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات آن می نماید.

مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین

شایع ترین مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین شامل موارد زیر می باشد:

1_ صداهای غیر عادی از جلوی ماشین

2_ لرزش های غیر عادی از فرمان خودرو و یا زیر خودرو

3_ ساییدگی لاستیک ها و یا صداهای غیر عادی از لاستیک ها هنگام دور زدن ماشین

4_ سفت شدن فرمان ماشین در هنگام چرخاندن

5_ در هنگام رانندگی در مسیر مستقیم خودرو به سمت چپ و یا راست کشیده میشود

6_لرزش خودرو در هنگام ترمز گرفتن و یا ضعیف عمل کردن ترمزها و یا هشدار روشن شدن سیستم  ABS  

هر یک از این نشانه‌های بالا ممکن است به دلیل مشکلات ناشی از جلوبندی ماشین باشد که در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌ها، بهتر است خودرو را به مرکز تعمیرات تخصصی کیا در رشت ببرید تا مشکلات به وجود آمده، تشخیص داده و تعمیر شود.

مشکلات ناشی از سیستم جلوبندی ماشین

توصیه می شود برای رانندگانی که اگر زمان زیاد و مسافت های بسیار طولانی در جاده می باشند برای اینکه ماشینشان کمترین آسیب را از جلوبندی ببیند و منجر به خسارت های بسیار زیاد نشود ، بهتر است در صورت دیدن کوچکترین مشکل حتما به آن توجه کنند. در غیر اینصورت باید بصورت دوره ای حداقل هر 3 ماه یکبار خودرو مورد بررسی و چکاپ قرار گیرد تا وضعیت روغن دسته فرمان (اگر فرمان هیدرولیک است) ، فشار هوای لاستیک ها، بررسی محفظه ی آب رادیاتور، بررسی وضعیت و تعویض لوازم تعلیق، بررسی و تعویض فنرها و لوازم ترمز از جمله دیسک‌ها و صفحه‌های ترمز حتما بررسی شود. همچنین براساس مدل ماشین دفترچه ی راهنمای هر ماشین متفاوت است و توصیه ها و دستورالعمل های مربوطه را نیز مورد توجه خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *