عوامل مهم سر و صدای مشکوک در خودرو

عوامل مهم سر و صدای مشکوک در خودرو

آیا این اتفاق برای شما نیز افتاده که صدای جیرجیر ، صدای کلیک کلیک ، تیک تیک یا سوت از وسیله نقلیه خود بشنوید ؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که ایجاد سر و صدای ناآشنا از داخل خودرو مخصوصا اگر ماشینتان مدل های کیا و یا هیوندای باشد چه مشکلی می تواند برای ماشینتان ایجاد کند ؟ شما به عنوان صاحب خودرو باید صداهای عادی و غیرعادی اتومبیل خود را بشناسید و بدانید که کدام یک نشانه خرابی یا یک وضعیت بد می باشند ، و در اولین فرصت باید به این صداهای آزاردهنده و مشکوک رسیدگی کنید ، در غیر این صورت ، شاید هزینه های زیادی را لازم باشد برای تعمیرات ماشین تان بپردازید . در ادامه می خواهیم به عوامل مهم سر و صدای مشکوک در خودرو اشاره کنیم .

1_ صدای سوت کشیدن ، هنگام ترمز گرفتن

وقتی روی پدال ترمز فشار می دهید ، صدای سوت بلندی از لاستیک های شما می آید . چه اتفاقی می افتد ؟… این صدا ، نشانگر ساییده شدن لنت ترمز روی روتور است .

این یک وضعیت اورژانسی نیست ؛ این سر و صدا دقیقاً به لنت ترمز خودروی شما مربوط می شود . علائمی وجود دارند تا به شما اطلاع دهند که لنت ترمز شما فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد . شما در خطر نیستید ، اما باید برنامه ریزی کنید که لنت ترمز خود را در آینده ای نزدیک ، سریعاً تعویض کنید .

ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای بردن ماشین خود به یک تعمیرگاه تخصصی خوب ، مرکز خدمات هیوندای و کیا در رشت را انتخاب کنید . اگر ساکن شهرهای گیلان هستید ، مراکز نمایندگی کیا در رشت و استان گیلان و نمایندگی هیوندای در رشت و استان گیلان ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند .

2_ صدای سوت کشیدن از زیر کاپوت ماشین

اگر صدای جیغ یا سوت بلندی را از زیر کاپوت می شنوید ، نشان دهنده شل بودن یا فرسوده بودن تسمه ها است . تسمه تایمینگ یا تسمه تایم و یا زنجیر تایم ممکن است در دراز مدت دچار فرسودگی یا ترک خوردگی شوند . این حالت می تواند سر وصدای بدی را ایجاد کند . وقتی تسمه تایم و یا زنجیر تایم کار نکند ، قطعات متحرک که باعث حرکت ماشین می شوند ، از کار می افتند . آنگاه شما مجبور هستید از امداد هیوندای در رشت کمک بگیرید .

مکانیک های باتجربه در مرکز امداد کیا در رشت به شما کمک می کنند تا وضعیت سالم بودن تسمه تایم و یا زنجیر تایم خودروی خود را بررسی کنید . اگر نیاز به تعویض دارید، کلینیک تخصصی برادران فرخنده برایتان انجام خواهند داد .

3_ استارت ماشین روشن نمی شود

یکی از مهم ترین صداهایی که می شنوید و آزاردهنده است ، زمانی است که شما استارت ماشین را روشن می کنید ، اما با اندک صدایی ، مجدد خاموش می شود ! این نشان می دهد که باتری خودروی شما در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است . و چه بسا که باتری خراب شده باشد . شما باید باتری را شارژ کنید و سریعاً به یک تعمیرگاه تخصصی بروید تا سلامت باتری برایتان چک شود . در اکثر موارد ، نیاز است که باتری جدید برای خودرو نصب گردد .

عوامل مهم سر و صدای مشکوک در خودرو

4_ صدای غرش و خش خش از زیر صندلی و قسمت پشت ماشین

وقتی صدای خش خش بلندی از سمت عقب ماشین یا از پشت صندلی راننده به گوش برسد ، احتمالاً نشان می دهد که مشکلی در سیستم اگزوز ماشین رخ داده است . هنگامی که سیستم اگزوز شما از کار می افتد ، تمام امواج صوتی و ارتعاشات موتور به داخل خودرو هدایت می شود . سیستم اگزوز معیوب به این معنی است که ممکن است مونوکسید کربن سمی به داخل کابین تخلیه شود . بهتر است در این حالت ، بدون اتلاف وقت برای تعمیرات تخصصی کیا در رشت و یا تعمیرات تخصصی هیوندای در رشت مراجعه کنید ، تا مجتبی و مجید فرخنده در اسرع وقت به ماشینتان رسیدگی نمایند .

5- صدای جریان آب یا ریزش مایعات

اگر صدایی را می شنوید که به شنا کردن ماهی در آب یا جریان آب شباهت دارد ، مشکل در سیستم تهویه ای ، کولر ماشین یا لوله های رادیاتور است . این وضعیت نمی تواند خطرآفرین باشد اما بهتر است خیلی زود به آن رسیدگی شود .

6-سر و صدای بلند از فرمان خودرو

اگر وقتی فرمان ماشین را می چرخانید ، ماشین ناله می کند نشان می دهد که عاملی در سیستم برقی فرمان شما باعث اصطکاک شده است . در این حالت باید سیستم فرمان خودرو را بررسی کنید . در صورت عدم رسیدگی به این وضعیت ممکن است در حین رانندگی ، اختیار و کنترل فرمان ماشین ناگهان از دستتان خارج شود و خدایی نکرده تصادف کنید . بهترین کار این است که از تکنسین های کلینیک تخصصی ماشین برادران فرخنده برای ماشین هیوندای و کیا خود کمک بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *